دکتر علی عسکری ؛
تبیین منشور رسانه ملی در انتخابات 96
برگزاری انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی و خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه های بیگانه از مهمترین اهداف رسانه ملی است.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما، دکتر علی عسکری در نشست سراسری مدیران صداوسیما، ضمن تبیین راهبرد و برنامه های رسانه ملی در انتخابات 96، تاکید کرد:
فراهم کردن عدالت رسانه ای برای نامزدهای انتخاباتی، رعایت اصل بی طرفی، ترویج رعایت اخلاق انتخاباتی از جانب جریان های سیاسی و مردم و کاندیداها، ایجاد زمینه برای رقابت برنامه محور بجای شکل گیری دوقطبی ها یا چند قطبی های کاذب، ایجاد فضای عقلانی و قانونی انتخاباتی بجای فضای احساسی و غیر قانونی و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع اقدامات مجریان و ناظران انتخابات و اخبار انتخاباتی، جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح در دستور کار رسانه ملی قرار دارد.
رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به شرایط داخلی ، منطقه ای و بین المللی گفت: با در نظر گرفتن همه مسائل، متغیرهای متعددی در انتخابات تاثیر گذار هستند که صدا و سیما باید ضمن لحاظ کردن همه این متغیرها ، و تلاش برای ایجاد فضایی آرام و منطقی ، باید برنامه ریزی دقیق برای مقابله با تبلیغات سوء و مسموم شبکه های ماهواره ای معاند و جریان های رسانه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارتباطی داشته باشد.
آقای علی عسکری رعایت قانون و چارچوب های قانونی انتخابات در همه مراحل آن را اولویت اصلی رسانه ملی دانست و خاطر نشان کرد: قانون و قانون گرایی باید تنها مبنا و مرجع فعالیت های انتخاباتی جریان های سیاسی و کاندیداها ، چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن باشد و رسانه ملی فقط قانون را ملاک برنامه های انتخاباتی و تعامل با جریان های سیاسی و کاندیداها، می داند.
رییس رسانه ملی رعایت حریم خصوصی افراد ، رعایت حرمت مدیران و مسئولان کشور ، حفظ امنیت روانی جامعه، حفظ و تقویت انسجام و همگرایی ملی ، رعایت امنیت و منافع و مصالح ملی ، و رعایت جایگاه قومیت ها و مذاهب مختلف را از دیگر نکات مورد اهتمام رسانه ملی در انتخابات اردیبهشت ماه برشمرد و درخصوص برنامه های انتخاباتی افزود : برنامه های انتخاباتی صدا و سیما در شش مرحله طراحی شده که برنامه های تبیینی انتخابات از 24 بهمن آغاز شده است و تا هشتم فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه های تبلیغی و فرخوان آغاز خواهند شد.
دکتر علی عسکری با اشاره به برگزاری مناظره های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد : مناظره های انتخاباتی با هدف گفتگو و بحث منطقی و صریح و شفاف ، ابهام زدایی ، افزایش اعتماد عمومی ، و آگاهی بخشی به مردم برای انتخاب اصلح برگزار می شوند.
رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به برنامه ریزی منسجم صداوسیما برای آگاهی رسانی به مردم و امید آفرینی در جامعه ،گفت : در مدت 20 روز تبلیغات برای هر یک از نامزدها، هزار و 210 دقیقه فرصت تبلیغ در شبکه های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.
دکتر علی عسکری انتخابات شکوهمند آینده را از ابزارهای رشد جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: باید مراقبت باشیم که در انتخابات آینده فعال و جهادی عمل کنیم.
رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد موفق رسانه ملی در حدود یک سال گذشته، افزود: انعکاس برنامه های مرتبط با ایام محرم و اربعین ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، فاجعه پلاسکو و ایام الله دهه فجر و راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن از جمله عملکرد درخشان رسانه ملی در سال 95 است که برغم برخی محدودیت ها با روحیه جهادی و غیرت مندانه کارکنان رسانه ملی محقق شد.