یادداشت // «خندوانه»؛ رقابت و سرگرمی با طعم خنده
برنامه« خندوانه» با در برگرفتن مسابقات و بخش های جذاب و شادی بخش برای مخاطبان تکراری نشده و نمونه موفقی از یک برنامه مسابقه و سرگرمی به حساب می آید.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ زمانی که فصل اول « خندوانه» با اجرای رامبد جوان روی آنتن شبکه نسیم رفت، اتفاقی جدید و متفاوت در تلویزیون به حساب می آمد. رفته رفته در این برنامه با بخش هایی رو به رو می شدیم که در هنر کشور هم منحصر به فرد بود.
استند اپ کمدی یکی از مقوله هایی است که پیش از توجه ویژه به آن در خندوانه جایگاه ویژه ای در هنر نداشت و پس از آن جانی تازه گرفت.
ویژه برنامه نوروز 96 «خندوانه» هم دست پر به میدان آمد و شگفتانه های زیادی برای مخاطبانش داشت.
از مسابقه خنداننده شو تا ادا بازی و مهمانانی که کمتر آنها را در قاب تلویزیون دیده ایم.
مسابقه خنداننده شو با داوری آتیلا پسیانی، گوهر خیر اندیش و کمال تبریزی خنداننده های برتر را از بین مردم عادی که علاقه مند به شاد کردن هموطنانشان هستند انتخاب می کند. در این مسابقه شرکت کنندگان از سنین مختلف به اجرای کمدی های خود می پردازند.
گاه خوش می درخشند و گاه کمدی هایشان چنگی به دل نمی زند اما همین حضور گسترده تر مردم در خندوانه و شناسایی استعدادهای برتر کمدی از این طریق اتفاق مثبتی برای این برنامه و کمدی کشور است.
ادابازی هم نامی است که خندوانه ای ها برای پانتومیم انتخاب کرده اند و در این مسابقه هنرمندان و کمدین ها در قالب تیم های دو نفره با هم رقابت می کنند.
با وجود مدت زمان کمی که از روی آنتن رفتن این دو مسابقه گذشته است مردم آنها را به جمع های خانوادگی خود راه داده اند و در مهمانی ها از این طریق خود و اقوام را سرگرم می کنند.
بخش های جدید و حتی قدیمی اما بروز شده خندوانه از جمله بخش هایی که نیما شعبان نژاد در قالب های مختلف ظاهر می شود هم از دیگر نقاط قوت این برنامه به حساب می اید.
اگر چه جای خالی جناب خان و صحبت های شیرین و پر مغزش همچنان خالی است و عروسک های جدید نتوانسته اند محبوبیت لازم را بین مخاطبان به دست آورند، تیم خندوانه به خوبی توانسته اند با تهیه کلیپ ها و بخش های شاد و متنوع، مسابقه های جدید و مهمانان شاخص مخاطبان برنامه را همچنان راضی نگه دارند.
عوامل خندوانه بارها گفته اند که برای ساخت این برنامه نزدیک به2 هزار مقاله را مطالعه کرده اند و تحقیقات زیادی داشته اند و همین نشان می دهد ماندگار شدن یک برنامه بدون داشتن پشتوانه علمی و تجربی قوی امکان پذیر نیست.
خندوانه در نوروز 96 ثابت کرد با تدبیر تیم سازنده اش هیچگاه برای مخاطبانش تکراری نمی شود و نمونه خوبی از برنامه های مسابقه و سرگرمی قاب جادویی به حساب می آید.
یادداشت از سحر قناعتی