• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۴۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
علمی و فرهنگی » میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری

ابلاغ شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری

 «شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری» آماده سازی و به ادارات‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۳۱ استان ابلاغ شد

ابلاغ شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط‌عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمدابراهیم لاریجانی با بیان این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری کشور در حوزه تبلیغات به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های بازاریابی و ضرورت سامان‌دهی تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بین‌المللی به‌ویژه استانداردسازی، جهت‌دهی و اثربخش کردن آن‌ها منطبق با علایق و سلایق کشور‌های بازار هدف، کلیه ادارات استانی متبوع و موسساتی که به‌نحوی از انحا امور تبلیغاتی به ایشان ارجاع می‌شود؛ ملزم به رعایت و اجرای شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری شده‌اند.
وی افزود: با وجود تنوع قابل ملاحظه اقلام تبلیغاتی و وسعت رسانه‌های موجود در این حوزه بنا بر آسیب‌شناسی به‌عمل‌آمده از اقلام تولیدات ادارات‌کل استان‌ها تولیداتی، چون کتابچه‌ها و نماهنگ‌های استانی مورد واکاوی و استانداردسازی قرار گرفت. بر این اساس یکسان بودن اقلام و تطابق نداشتن با نیاز‌های مخاطب و بازار‌های هدف در اغلب تولیدات مشهود بود.
لاریجانی با بیان اینکه بر اساس نتایج آسیب‌شناسی صورت گرفته، از این پس اقلام تبلیغاتی گردشگری با رویکرد کشور‌های بازار هدف تولید خواهد شد؛ ادامه داد: «به منظور اثر‌بخشی تبلیغات صورت گرفته لازم است اولویت‌بندی معرفی محصولات متناسب با علایق و سلایق کشور‌های هدف و ظرفیت‌های گردشگری بالفعل و بالقوه در استان تولید شود. به عنوان مثال انتخاب عکس برای کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با تأکید بر موضوع طبیعت و مناظر جنگلی، دریایی، کوهستانی، آبشار، دریا، حیات وحش و اماکن مذهبی صورت پذیرفته و در ارائه مطالب تأکید بر سایر توانمندی‌ها همچون امکانات پزشکی، ذائقه و غذا‌های ایرانی مد نظر قرار گیرد، لیکن برای کشور‌های اروپایی و آسیایی مسائل فرهنگی و تاریخی و موارد مشابه دیگر مد نظر است.
مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینکه امروز «شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری» به عنوان ریلی، جهت‌دهی و دستیابی به هدف غایی یعنی معرفی کشورمان در ساختاری مشخص و استاندارد را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: بر این اساس کلیه ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۳۱ استان و همه افراد فعال در حوزه تبلیغات گردشگری با اشراف به نوع بازار هدف، با هوشمندی کامل از نوع مشخص اقلام تبلیغاتی، رنگ مورد نظر، زبان، محتوا، عکس و ... استفاده می‌کنند.
لاریجانی همچنین با تأکید بر اینکه این شیوه‌نامه طی مدت زمان مشخص به روز رسانی خواهد شد؛ افزود: همزمان با رویکرد به روز ماندن این شیوه‌نامه، اعتبارات تبلیغات سال ۹۸ به سوی علایق و ذائقه‌های کشور‌های هدف هر استان مدیریت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پایان مسابقات والیبال نشسته ساحلی قهرمانی کشور در رودسر
صلح‌یاران و قدم‌هایی از جنس صبر و صلح
تأکید مرکز افتا بر نقش بخش خصوصی در ارتقای امنیت سایبری کشور
افزایش غلظت غبار در آسمان سمنان
رویداد ملی «رعنا» در مسیر حل مسائل سلامت و سوء‌تغذیه مناطق محروم
آشنایی سابریست‌های ایران با حریفان جهانی
مطالبات مردم در بسته صدای شما ۱۴ آبان ۱۴۰۴
افتتاح نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی در ماسال
نورافشانی خورشید کلام وحی در آسمان دل‌ها
قهرمانی ازنا در مسابقات امدادونجات جمعیت هلال احمر استان لرستان
لیگ قهرمانان آسیا ۲؛ تساوی استقلال در زمین الوحدات
کشف و معدوم سازی ۱۴۰ تن فرآورده خام دامی و تخم مرغ در آذربایجان شرقی
۵ مصدوم در اثر انفجار گاز شهری در یک مجموعه مسکونی در اهواز
۲ هزار کلاس جدید برای دانش آموزان تهرانی در دست احداث است
رویداد ملی ایران جان شروع مسیری مهم برای توسعه خراسان جنوبی
تقدیم تندیس یادبود شهید دریاقلی سورانی به خانواده شهید حاجی‌زاده
استمرار جوی پایدار در آبادان و خرمشهر
تربیت نسل آینده مدیران شهری در مدارس دارالمؤمنین تهران
ساماندهی رودخانه بالد در شهرستان اردل
معدوم‌سازی بیش از ۴ تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شفت
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت
واکنش چین به تهدید نظامی آمریکا علیه نیجریه
زهران ممدانی، اولین شهردار مسلمان نیویورک شد
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود
سرمربی آخال: سپاهان باید سپاس گزار تیم داوری باشد
ایروانی: اظهارات ترامپ تهدید علیه صلح‌وامنیت بین‌المللی است
استعفا در شرایط حساس
پخش زنده والیبال ایران و بحرین در شبکه ورزش
سفارت آمریکا، لانه جاسوسی بود
راه‌آهن کشور محور ترانزیت جدید هند و روسیه شد
آغاز دهمین سوگواره نمایش آیینی «نگین شکسته» در مشهد
فروش دارو در مطب‌ها ممنوع!
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۴ آبان ۱۴۰۴
دستور عارف برای بررسی سانحه سرویس مدارس در پایتخت
سینمایش «مجنون» روی صحنه می‌رود
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)