پخش زنده
امروز: -
در جلسه علنی هفته آینده مجلس علاوه بر سوال نمایندگان از وزاری اقتصاد و ارتباطات صلاحیت آقایان میرزایی و مونسان برای تصدی وزارتخانههای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی بررسی میشود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ دستور کار صحن علنی هفته آینده از ۱۰ تا ۱۲ شهریور به شرح زیر اعلام شده است:
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد: لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور (اعاده شده از شورای نگهبان)
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آییننامه داخلی مجلس در مورد: طرح اصلاح موادی از قانون آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی (ارجاع از جلسه علنی)
گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزهدیدگان ناشی از آن (اعاده شده از شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین درخصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی (اعاده شده از شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی (اعاده شده از شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد: طرح اصلاح مواد (۱) و (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروههای سیاسی (اعاده شده از شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد: طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی (اعاده شده از شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد: طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی (در اجرای ماده ۱۰۰ آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیاتهای مستقیم (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلیمجلسبا اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون عمران در مورد: لایحه موافقتنامه سرویسهای هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح اصلاح ماده (۱۳۳) قانون مالیاتهای مستقیم (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه موافقتنامه چهارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد: طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون عمران در مورد: لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان
گزارش کمیسیون انرژی در مورد: طرح الزامات اجرائی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد: لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه بینالمللی تحلیل سامانههای کاربردی
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بینالمللی نقدینگی اسلامی
گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد: طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (این طرح با «طرح خطمشی و اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر آن» ادغام شده است) (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد: طرح اصلاح بند (ل) ماده (۲۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) (دراجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد: لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانههای سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد: لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاههای اجرائی (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد: لایحه استفساریه تبصره (۴) ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار (در اجرای ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
سؤالها
سؤالهای منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد (یک فقره) و محمدرضا صباغیان نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد و تعدادی دیگر از نمایندگان (یک فقره) از وزیر امور اقتصادی و دارایی
سؤالهای نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات (یک فقره) و مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود (یک فقره) از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات.
بررسی صلاحیت میرزایی و مونسان برای تصدی وزارتخانههای آموزش و پرورش و گردشگری
بررسی برنامه و صلاحیت محسن حاجی میرزایی و علی اصغر مونسان برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع و دستی و گردشگری و اخذ رأی اعتماد (در اجرای ماده (۲۰۴) آیینداخلی مجلس شورای اسلامی) در دستور روز سهشنبه مورخ ۱۲ شهریورماه قرار دارد.
گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی (در اجرای تبصره (۱) ماده (۴۵) آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی)
گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان (در اجرای تبصره (۱) ماده (۴۵) آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی)
گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تأمین هواپیما و نوسازی سیستمهای ناوبری هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)
گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)
گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد آسیبشناسی، چالشها و راهکارهای رونق تولید در سال ۱۳۹۸ (در اجرای ماده (۴۰) آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی)
بررسی تقاضای عدهای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی (در اجرایماده (۱۶۴) آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی)
انتخاب ناظران درمجامع و شوراها مطابق فهرست ذیل:
انتخاب سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی (موضوع بند (۱۴) ماده (۴۱) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی مصوب ۸ بهمن سال ۹۶.
3- ویلاهای خودشان را معاف کردند.
4- درآمد زایی برای خودشان از جیب ملت را نشانه رفته اند.
5- حتی طرح اولیه خودشان را مبنی بر معافیت یک خانه برای هر کد ملی در خانوار را نا عادلانه حذف کردند.
6- خانواده 2 نفره یک خانه معاف داشته باشد در طرح فضایی این آقایان، آن وقت خانوار 5 یا 6 یا 13 نفره هم فقط یک خانه؟!!!
7- اگر پدر و مادری برای فرزند خود از قبل خانه تهییه نکند، با توجه به اینکه بعدا خودش نمی تواند با این اوضاع، تهیه مسکن کند، آیا شما جناب خاندوزی ، تهیه مسکن ایشان را می پذیرید؟
8-اگر خانواده ای، پاکینگ یا پیلوت را تفکیک کرده باشد و شهرداری جهت منافع مالی تایید کرده و سند دهد، آیا اینهم مشمول مالیات است؟ عدم تعیین حداقل متراژ و شرایط بنا جزو اشکالات طرح است.
9- مغازه و زمین و تجاری و صنعتی، چه می شوذ که در این طرح نیست؟
10- خانه 25 متری هم مشمول مالیات است؟ حداقل متراژ معاف تعیین نشده در طرح!
11- قیمت مصالح که باعث تاخیر ساخت می شود، چرا در این طرح نیامده؟
12- هزینه کارگر و خدمات بنایی و مهندسی و نقشه، چه می شود؟
13- مالیات از سود گرفته می شود یا از تورم؟؟!! قیمت مسکن اگر با ارزش پول 90 محاسبه شود نسبت به نرخ تورم، ثابت مانده و افزایشی ندارد.
14- قیمت ارز ثابت نیست، جریمه اش را بخش مسکن باید بدهد؟
15- مالیات خانه خالی برای دآمدزایی است وگرنه چرا حتی یک خونه دیگه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
16- اگر شخصی در شهر دیگر، سرباز بود یا بیار مراجعه کننده یا فرد بیتوته کننده یا معسر، چه خاکی بر سر کند با این طرح؟!
17-در بحث مسکن شخص ملاک است نه خانوار، و هر کد ملی حق داشتن مسکن دارد. مگر هر شخص، شهروند کشور نیست؟
18- قانون دایمی، زمان بررسی هم می خواهد، نظرسنجی از کلیه متخصصین و کارشناسان سراسر کشور را می خواهد نه سرعت بی دقت، که آقایان می فرمایند به همین تابستان برسد.
19- مردم قربانی اختلاف مجلس و دولت نشوند.
20- شورای عالی مسکن و مرکز پژوهشها کجای این طرح بود؟
21- رقم 6 برابری از کجا و چگونه وارد طرح شد؟
22- چه فرقی دارد بین سوسیالیزم و دولتی گری که مالکیت را رد می کند با این طرح که نتیجه اش، همان است.
23- چه فرقی دارد بین لیبرالیسم و بازار آزاد که آن را رد می کردید و این طرح که دست پخت همانهاست.
24- هرکدام از این ایرادها به شکست کامل منجر می شود ولی تر کیب ایرادات باعث فاجعه است.
25- کاهش ارزش پول ملی عمل تغییر قیمت است نه عامل تغییر ارزش خانه، پس نمی توان از تورم مالیات گرفت زیرا تورم، ارزش نیست و ارزش مالی ایجاد نمی کند.
26- با اوج گیری نرخ تورم، هر چند به ظاهر ارزش دارایی بالا رود که اصلا واقعی نیست اما درآمد شخص کاهش می یابد، آنهم کاملا واقعی که به کاهش قدرت خرید منجر می شود و مالیات باید از مجموع این دو اخذ شود آنهم مقدار واقعی نه ارزش تورمی. در طرح فوق الذکر، از افرادی با درآمد میلیاردی ، مالیاتی تحت این عنوان اخذ نمی شود، اما فرد فقیر با یک خانه کلنگی و یک پیلوت 20 متری سند دار، مالیات اخذ می شود. زیرا لزوما درآمد با دارایی نسبت مستقیم ندارد.
27-توقع از مردم برای عدم جلوگیری از نابودی درآمدشان با تبدیل به دارایی در شرایط همیشه اضطراری، توقعی بیجاست.
28-خانوادهایی که معلول یا جانباز به خصوص اعصاب و روان، دارند و نیاز به فضای اضافی، کجای این طرح دیده شده اند؟
29-خانه ای که مهریه همسر یا دیه شخص دیگر یا طلب دیگری یا رهن بانک است یا تضمین و یا محل تامین قرض، در طرح چرا دیده نشده است؟
30- خانوار دچار گرفتاری فرد معتاد که فضای جدا حتما نیاز دارد بخصوص مواو صنعتی جدید روانگردان و ضد روان، چه جایگاهی در طرح دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
31- هر کس به طرح اعتراض یا انتقاد کرد ، که مافیای مسکن و محتکر مسکن نیست، گرفتار و دلسوز است.
32 – محتکرین اصلی و بزرگ که اموال به خارج منتقل کردند که با این طرح مشکل ندارند.
33- اصل مالکیت و ثروت مشروع و شفاف و سند دار را با این طرح زیر سوال نبرید وگرنه گرفتار فعالیتهای اقتصادی زیرزمینی و بی سند بیشتری می شوید.
34- این طرح از همان ابتدا هم در بین کارشناسان اقتصادی و مسؤولان حوزه اقتصاد و مسکن منتقدان زیادی داشت.
35- مالیات بر خانههای خالی چندان ابزار قدرتمندی برای کنترل قیمت مسکن نیست.
36- این قانون امسال اجرایی شود، چندان بر قیمت مسکن تأثیر نمیگذارد.
37- براساس این طرح، به هر خانوار ایرانی یک کد اختصاص داده میشود نه هر شخص که ناعادلانه است.
38- به هر کد ملی یک آدرس پستی اختصاص داده میشود که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی میشود.
39- در این طرح اشاره نشده که هر خانوار که ممکن است اعضای خانوادهاش در مناطق مختلف زندگی کنند.
40- خرید خانههای قولنامهای توسط زائران عراقی، لبنانی و دیگر شیعیان در شهرهای توریستی و زیارتی یکی دیگر از این ابهامات است.
41- افراد کد ملی ندارند و خانه آنها شامل مالیات میشود.
42- در اکثر کشورهای جهان صرفاً بهخاطر خرید خانه از سوی یک توریست به آنها اقامت دائم تعلق میگیرد. اما این طرح، می خواهد رودخانه را برعکس شنا کند.
43- در کشورهای مختلف جهان مالیات براساس متراژ محاسبه شود نه کدپستی؛ اما اجرای طرح به این شیوه در ایران حتماً دردسرهای زیادی برای خانوادههای ایرانی ایجاد میکند.
44- تعداد قابلتوجهی مسکن در مناطق ۱و۲و۳ تهران خالی هستند که عمده آنها به دست احتکارگران و بانکها هستند نه مردم. اما حالا قشر متوسط و ضعیف، برای ۵۰ تا ۷۰ تومان خانه، هم آیا باید مالیات بدهند؟؟!!
45- و .........
لطفا و خواهشا، سریع اصلاح طرح فاجعه خود را مطرح کن.
لطفا هم اینجا و هم مستقلا، منتشر کنید.
ممنونم