به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانشآموزان، کلاسهای اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از ۱۵ تیرماه تا پایان مردادماه برگزارخواهد شد.
رنجبر غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی عنوان کردو گفت: فعالیتهای های اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد آموزش وتوسعهی مهارتهای عملی از طریق انجام فعالیتهای فرهنگی وتربیتی خواهدبود.
رنجبر افزود: برنامههای اوقات فراغت با شعار "هرخانه یک پایگاه تابستانی"، هر دانشآموز یک مهارت " در بستر شبکه آموزشی دانش آموزی شاد آغاز شد.
رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و استمرار فعالیتهای آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: میتوان با برنامهریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیتهای تابستانی عنوان کرد وگفت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش وتقویت خلاقیت ونقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین برنامه های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان میباشد.
رنجبر تقویت قوای جسمی، ذهنی و روحی، توانمندسازی دانش آموزان در رشتههای مختلف، تقویت اعتماد به نفس و بنیه معنوی، ارتقای مهارتهای زندگی وبرنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت برشمرد.
وی گفت: با تقویت مهارتهای دانش آموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها میتوان توانمندیها وظرفیتهای ارزشمند در زمینههای مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارای نیازهای روحی، ذهنی وجسمی خاصی میباشند، اضافه کرد: اجرای برنامههای غنی سازی اوقات فراغت دانش یک اصل مهم در نظام آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه میباشد.