پخش زنده
امروز: -
رئیس کارگروه مد ولباس کشور گفت: درصد بسیار کمی از دستگاهها به موضوع عفاف و حجاب واقف نیستند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه مد و لباس کشور در گفتگو با شبکه افق، با تاملی در باب وضع عفاف و حجاب در کشور گفت: به واسطه پیگیریهای وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاهها و سازمانها در بالاترین شوراها، جلسات و نشستهای حوزه حجاب در دوسال و نیم شرکت کردند و طبق قانون، آن جمله از دستگاهها و سازمانهایی که در حوزه عفاف و حجاب کمی کاری داشته باشند، وزارت کشور در این خصوص عملکرد آنها را ارزیابی و بررسی میکند
امامی افزود: کار خوبی که وزارت ارتباطات در حوزه فناوریهای دوستدار خانواده شروع کرده و قرار است به زودی اطلاع رسانی شود.
وی همچنین گفت: همه دستگاهها باید کنار هم جمع شوند تا برای تقویت بنیان خانواده، کارکردهای جدید فرهنگی شکل بگیرد..
رئیس کارگروه مد ولباس کشور درباره تولیدات جدید در حوزه پوشاک ملی از جمله پوشاک تراز اجتماع بانوان مانند مانتو و چادر افزود: بیش از ۱۷۰ چادر در کشور طراحی شده که حداقل ۲۰ و ۳۰ چادر بی نظیر بوده است.
امامی همچنین گفت: گفتمان خانوادهها باید تقویت بشود تا این روند دو قطبی ساختگی مبتنی بر باحجاب و بی حجاب کمرنگ میشود، دغدغه همه ما، نجات خانواده ایرانی است..
وی افزود: اگر گفتمان خانواده در خانواده تقویت شود، جبهه حجاب متشکل میشود و همه مردم ما که اهل خانواده و نظم و سلامت جنسی خانواده خود هستند، طرفدار یک سبک بالای زیست عفیفانه خواهند بود.
رئیس کارگروه مد ولباس کشور، درباره رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه هم گفت: این رویداد، نه رویکرد و کارگروه دارد و هدف اصلی آن اینست که در عرصههای مختلف فرهنگ ملموس و زندگی روزمره خانواده را دوباره احیا کند. موفقیت، مهارت، محیط زیست، سفره، لباس، رسانه، فضای مجازی از جمله کارگروههای این رویداد است.
امامی این را هم گفت که شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان یکی از متولیان بالادستی فرهنگی اجتماعی، سه راهبرد برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در کشور تبیین کرده است. تهیه و معرفی لباس زیبا، ساده و عفیفانه یکی از این راهبردهاست و با توجه به اینکه دسترسی مردم به لباس خوب کم شده است در صورت اجرایی شدن میتواند در تامین مناسب و عفیفانه موثر باشد. همچنین حمایت از تولید کنندگان و ایجاد مراکز فروش برگزاری نمایشگاهای فصلی فروش، ساز و کارهای دیگر این راهبرد را شکل داده اند.