• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۳۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۳
گیلان » سیاسی

در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟

استاندار گیلان گفت: ایران با بهره‌مندی از بنادر و مسیر‌های ترانزیتی متنوع، آماده است نقش خود را در توسعه تجارت منطقه‌ای و اتصال به دریای خزر و فراتر از آن بیش از پیش ایفا کند.

در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟ در میزگرد «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» چه مواردی مطرح شد؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، هادی حق‌شناس استاندار گیلان عصر امروز در پنل «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب»، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل از سال ۲۰۱۴ و پس از آغاز اجلاس سه‌جانبه ایران، روسیه و هند، گفت: ظرفیت حمل‌ونقل ایران در بنادر نوشهر و انزلی در گذشته کمتر از یک میلیون تن بود، اما امروز این رقم در بنادر استان‌های شمالی افزایش یافته است و بنادر امین آباد نیز به شبکه متصل شده‌اند.
وی همچنین با تأکید بر بهبود جاده‌ها و شبکه ریلی کشور، افزود: روزانه حدود ۵۰ واگن بار از آذربایجان، از آستارا وارد خاک ایران می‌شود و روند مشابهی در مرز‌های دیگر داریم که این امر نشان‌دهنده افزایش چشمگیر توانمندی سخت‌افزاری و لجستیکی ایران در بخش حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی است.
 استاندار گیلان با اشاره به نقش بخش خصوصی در بهره‌برداری از زیرساخت‌ها گفت: در آستارا تمام فرایند‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و این تجربه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده از سوی ایران و سایر کشور‌های منطقه باید به شکل بهینه مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته حق‌شناس، با وجود سرمایه‌گذاری‌های گسترده در طول دو دهه گذشته و افزایش تعداد کشتی‌های تجاری، هدف اصلی این است که از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌برداری شود و روند همکاری‌های منطقه‌ای و لجستیکی با کشور‌های حوزه خزر و فراتر از آن توسعه یابد.
وی با اشاره به آمادگی دولت ایران در توسعه بنادر حوزه خزر در کشور گفت: دولت ایران با بهره‌مندی از بنادر و مسیر‌های ترانزیتی متنوع، آماده است تا نقش خود را در توسعه تجارت منطقه‌ای و اتصال به اقیانوس هند، دریای سرخ، دریای مدیترانه و دریای سیاه بیش از پیش ایفا کند.
معاون سازمان اکو: از گسترش همکاری‌های کشور‌های ساحلی خزر حمایت می‌کنیم
زاندوس آسانو معاون سازمان همکاری اقتصادی اکو هم در پنل عمومی نخستین اجلاس استانداران استان‌های ساحلی کشور‌های حاشیه دریای خزر در تالار مرکزی رشت، شهر رشت را شهری زیبا دانست و گفت: دریای خزر، ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت ارتباطات و توسعه پایدار منطقه است و این سازمان متعهد است از برگزاری چنین همایش‌هایی که باعث گسترش صنعت توریسم در راستای اهداف اکو می‌شود حمایت کند.
 وی با بیان اینکه آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که یک تریلیون دلار گردش مالی در حاشیه خزر صورت گرفته است گفت: ۸ و ۸ دهم درصد این تجارت، مربوط به تجارت کشور‌های حاشیه خزر است که امیدواریم گردش مالی این بخش بیشتر شود.
 معاون سازمان همکاری اقتصادی اکو افزود: برگزاری چنین اجلاس‌هایی می‌تواند توسعه بنادر، راه آهن و مراکز لجستیکی را شتاب دهد.
زاندوس آسانو گفت: منطقه خزر ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ و تاریخ است و شهر ساری مازندران در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت‌های توریستی سازمان ما به توسعه و گسترش اهداف سازمان اکو کمک کردند.
وی ادامه داد: دبیرخانه اکو بر گسترش همکاری همسایگان خزر تاکید می‌کند و امیدوار است این کنفرانس نتایج خوبی داشته باشد و باعث همراهی و هم‌افزایی همکاری‌های اقتصادی شود.
نخست وزیر جمهوری داغستان: ۴۰ درصد از کل تجارت خارجی داغستان با ایران است 
نخست وزیر جمهوری داغستان هم در پنل «ترانزیت، لجستیک و توسعه کریدور شمال–جنوب» با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کشورمان توسعه کریدور حمل و نقل بین اللملی شمال – جنوب است، گفت: ۴۰ درصد از کل تجارت خارجی این استان روسیه با ایران است.
 عبدالمسلم عبدالمسلموف، یکی از مهمترین اولویت‌های داغستان را توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب عنوان کرد و گفت: این کریدور، روسیه را به ایران، جمهوری آذربایجان و سایر کشور‌های منطقه متصل می‌کند.
وی افزود: داغستان به لطف موقعیت راهبردی و بندرتجاری مخاچ‌قلعه، نقش کلیدی در این زمینه ایفا می‌کند و امروز بندر ما همکاری تنگاتنگی با بنادر ایران دارد که شامل سازماندهی خطوط کشتی‌رانی منظم و توسعه فهرست کالا‌های قابل جابجایی است.
 نخست وزیر جمهوری داغستان افزود: برای توسعه و دیجیتال‌سازی کریدور بین المللی، در سومین نشست اقتصادی دیجیتال خزر که اکتبر ۲۰۲۵ برگزار شد توافقنامه‌ای بین شرکت گلوناس و داغستان امضا شد که به ما این امکان را می‌دهد حمل و نقل ما به تجهیزات ماهواره‌ای مجهز شود و امکان تسهیل ارسال و اظهار بارنامه‌ها را فراهم می‌کند.
عبدالمسلموف در زمینه حجم تجارت خارجی هم گفت: حجم تجارت خارجی با ایران ۴۰ درصد کل تجارت خارجی داغستان را شامل می‌شود و اصلی‌ترین کالا محصولات غذایی است که در این رابطه چشم‌انداز ما می‌تواند تولید مشترک و فراوری محصولات کشاورزی داغستان باشد و ما علاقه‌مند به گسترش همکاری با ایران هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
سیاست های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۸ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
از خزر تا شانگهای؛ ایران مسیرهای تازه همکاری منطقه‌ای را می‌گشاید.
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
نهایی شدن ۲ طرح مهم شهرسازی در کمیسیون ماده پنج تبریز
درخشش زندان مراغه برای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص
آغاز سوپر لیگ والیبال با مصاف سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی
اعزام ۳۶ دانش آموز کیش به اردوی راهیان نور
اطلاعیه افت فشار یا قطعی آب در برخی مناطق تبریز
احضار و ارشاد عاملان درگیری جلوی مدرسه دخترانه در تبریز
ارسال پیامک‌های درخواست واریز وجه شگرد کلاهبرداران
اعزام دانش‌آموزان هشترودی و نظرکهریزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
نفس آسمان اصفهان گرفته است
تداوم افزایش غبار و آلاینده های جوی در سمنان
برگزاری همایش ملی بهداشت حرفه‌ای، ایمنی کار و محیط زیست در تبریز
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
بازدید استاندار کرمان از کلاس‌های کانکسی هنرستان فدک
برندگان مرحله ششم پیش‌فروش سکه مشخص شدند
تقویم و اوقات شرعی زنجان سه شنبه ۲۷ آبان
قصه چهار سال بلاتکلیفی استخر نیمه‌تمام ولیعصر زنجان
هشدار هواشناسی مازندران؛ کاهش کیفیت هوا در راه است
برپایی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی در چهار باغ اصفهان
­ اسماعیلی، مرد طلایی کشتی فرنگی ایران
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی
ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی و ترویجی است
گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس کتابخانه عمومی در اهر
کاروانسرا و پل گویجه‌بل تحت حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفت
رژیم‌صهیونی خسارات دفاع‌مقدس‌۱۲روزه را سانسور می‌کند
مشارکت در مسیر مدیریت شهری
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۷ آبان ۱۴۰۴
بارش نخستین برف پاییزی در ارمغانخانه استان زنجان
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۱ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
وعده افزایش ۵۰ درصدی حقوق و درآمدزایی برای دانشجویان PhD  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
اهدای اعضای زنِ ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی در بیمارستان شهید ستاری قرچک  (۱ نظر)
اهدا ۱۰۳ واحد خون به بیماران در شهرستان خرامه  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پراستناد‌های ۲۰۲۵  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)